I'm a wolf and you're handsome

because I'm a beauty and EXO are wolf





Pemaafnya Rasulullah
 
Saturday 10 March 2012 

   
  Dalam suatu peperangan,tentera orang Islam dipimpin oleh rasulullahberhenti berehat.Rasulullah juga sama-sama berhenti berehat dengan anak-anak buahnya.
     Ketika mereka sedang melepaskan lelah masing-masing tidak disedari seorang tentera musyirikin telah berjaya bolos masuk ke kawasan orang Islam.
     Si musyrikin itu mengangkat pedang dan menghunus ke leher Rasulullah dengan kata-katanya,"Sekarang siapakah dapat mempertahankan engkau daripada pedang ku ini?
     "Allah akan menyelamatkan aku!"jawab Rasulullah.
     Mendengar jawapan itu,gentarlah hati si musyrikin berkenaan.Terjatuhlah pedang dari tangannya.Rsaulullah terus mengambil pedang itu dan menghunuskan pedang ke leher si musyrikin itu.
     "Sekarang siapa pula yang dapat menyelamatkan engkau daripada aku?"soal Rasulullah kembali.
     Tergamam si musyrikin itu tetapi kemudian dengan penuh kesukaran menjawab,"Ambil nyawa aku dengan cara yang paling baik."
     Kata Rasulullah kepadanya,"Ucapkan "Aku naik saksi  sesungguhnya tiada Tuhan selain Allah dan aku ini Rasulullah."
     Si musyrikin itu bagaimanapun membalas,"Tidak,aku tidak akan ucapkanya.Tetapi aku berjanji tidak akan memerangi mu lagi dan tidak akan membantu orang yang memerangi mu."
     Mendengar pengakuan itu,Rasulullah terus membebaskan si musyrikin berkenaan.Kepada sahabat-sahabat,Rasulullah berkata,"WAHAI KAUMKU,AKU DATANG KEPADA KAMU DARI ORANG YANG TERBAIK ANTARA MANUSIA(bermaksud Baginda sanggup memberikan kemaafan kepada seorang musuh.)
                              (RIWAYAT BUKHARI dan MUSLIM daripada JABIR)                                                              

Labels:



Copyright ©.Layout by:Evangelista. All right reserved 2011-infinity.